Jij als merk

De arbeidsmarkt verandert snel en vraagt om vaardigheden waar werkzoekenden in de bijstand nu nog vaak niet over beschikken. Ontwikkelingen zoals AI, automatisering en skills-based hiring veranderen de manier waarop werkgevers kandidaten selecteren. Het probleem is dat veel werkzoekenden nog niet voorbereid zijn op deze veranderingen. Ze hebben vaak niet de vaardigheden of kennis die nodig zijn om succesvol deel te nemen aan een arbeidsmarkt waarin technologie en persoonlijke branding centraal staan.

Jij Als Merk helpt deelnemers hun waarde en expertise te vertalen naar de arbeidsmarkt van morgen, zodat zij zich op een onderscheidende manier presenteren en direct aan de slag kunnen met de vaardigheden die werkgevers zoeken.

ovidiuswerk015_web
Statushouders

Over de training

Deze training bestaat uit vijf modules die speciaal zijn ontwikkeld om werkzoekenden toekomstbestendig te maken:

1. Intakegesprekken

Elke deelnemer krijgt een intakegesprek van minimaal 1 uur waarbij we de leerdoelen inventariseren in samenwerking met deelnemer en de consulent.

2. Empowerment

Deze module richt zich op het versterken van het zelfvertrouwen en motivatie. De deelnemers verdiepen hun kennis op hun persoonlijke vaardigheden en ontwikkelpunten met behulp van Ikigai en het persoonlijk levenswiel.

3. Business Model You

In deze module combineren we het cv van de deelnemer met hun persoonlijke Business Model You. Deelnemers brengen hun vaardigheden, ervaringen en waarde in kaart en leren hoe zij deze kunnen inzetten op de arbeidsmarkt door middel van hun persoonlijk businessmodel.

4. Solliciteren met behulp van ChatGPT

In deze module leren deelnemers hoe zij AI-tools zoals ChatGPT kunnen gebruiken om hun kansen op de arbeidsmarkt in te schatten, motivatiebrieven en cv's te verbeteren en zich met behulp van prompts optimaal voor te bereiden op (toekomstige) sollicitatiegesprekken.

5. Storytelling

Storytelling wordt gebruikt om deelnemers te leren hoe zij hun verhaal op een overtuigende manier kunnen presenteren aan potentiële werkgevers.

6. Video-cv-pitch

We sluiten de training af met maken van een video-cv-pitch. De deelnemers leren hoe zij hun verhaal in een korte video kunnen vertellen, wat hen helpt zich online en bij werkgevers op een onderscheidende manier te presenteren.

Maatwerk en begeleiding

Ons nieuwe programma is flexibel en afgestemd op de specifieke behoeften van de deelnemers. We starten met een intake om de huidige situatie en doelen van de deelnemer inzichtelijk te krijgen, zodat we een training samenstellen die hen effectief verder helpt. Uiteraard doen we dit niet alleen. We hebben de consulent en jobhunter nodig zodat de begeleiding naadloos aansluit bij het traject. Dit maatwerk is belangrijk om het maximale uit elke deelnemer te halen en hen de best mogelijke ondersteuning te bieden op weg naar werk.

Aanvullende opties

Indien gewenst, kunnen we aanvullende coaching of vervolgmodules aanbieden om de deelnemers verder te ondersteunen in hun traject richting werk. Deze opties zijn flexibel en worden afgestemd op de behoeften die tijdens de training naar voren komen.

De training ChatGPT kan ook worden aangeboden voor consulenten en jobhunters. In een dag leren de deelnemers hoe zij als arbeidsmarktprofessional kunnen werken met ChatGPT.

Doelstellingen

  • De deelnemers stromen uit naar parttime of fulltime betaald werk.
  • Deelnemers ontwikkelen een proactieve en flexibele mindset om kansen op de arbeidsmarkt te herkennen, te benutten en open te staan voor passend werk.
  • Deelnemers leren hoe ze effectief in gesprek komen met werkgevers, krijgen inzicht in pitchen en ontdekken hoe ze hun netwerk uitbreiden en strategisch inzetten.
  • Deelnemers kunnen een krachtige pitch houden voor een werkgever, weten hoe ze hun netwerk actief benutten en zetten hun sollicitatievaardigheden effectief in.