De huidige arbeidsmarkt vraagt om wendbaarheid en flexibiliteit van werkgevers. Deze wendbaarheid heeft een direct effect op de klantenbestanden van gemeenten. Door nieuwe wetgeving, hybride werken en de veranderende vraag van werkgevers worden de bestanden van de klantmanagers groter. Daarnaast is er minder tijd beschikbaar om een goede diagnose te stellen van de mensen in de bestanden.
De ervaren adviseurs van Ovidius Werk stellen in korte tijd een diagnose door het volgende programma:
In een uitgebreide intake met de gemeente zetten we de verwachtingen en doelstellingen op papier.
De adviseurs van Ovidius Werk gaan actief in gesprek en op onderzoek uit met de klant. Dit kan in een persoonlijk gesprek of via beeldbellen, afhankelijk van de wens van de klant.
De volgende onderwerpen komen aan bod tijdens de diagnosestelling:
Onze adviseurs gaan in gesprek met klanten van de gemeente en zorgen voor een duidelijk profiel, een actueel cv en geven advies voor de vervolgstappen richting werk. Bij nieuwe instroom geven we advies over de consequenties en indien gewenst, de rechten en plichten van het ontvangen van een bijstandsuitkering. De professionals van Ovidius Werk zijn zeer ervaren binnen het sociaal domein en maken een onderscheid tussen politiek correcte antwoorden of oprechte verhalen.
Na de gesprekken is er een duidelijk profiel van de klant en een actueel cv. Ovidius Werk geeft advies aan de gemeente voor de vervolgstappen. Wij helpen de klant een nieuwe richting in te slaan en adviseren in de zoektocht naar werk. Voor deze zoektocht wordt het netwerk van Ovidius Werk ingezet en gaan we (indien gewenst) actief jobhunten voor een baan.
Geen enkel traject is hetzelfde. Daarom zijn de kosten voor dit traject ook niet in beton gegoten. We bepalen de kosten op basis van de omvang van de vraag.